Innemøte hos Leather Master

Å finne fram til firmaets lokaler var dog en prøvelse for flere av oss, men når vi omsider klarte å navigere oss fram til riktig dør og etasje ble vi tatt godt imot av 3 hyggelige personer fra firmaet. 

Etter en kort briefing i etasjen for produkter ble vi loset ned til et møterom. Her fikk vi en leksjon knyttet til behandling av «hud», hvor hud i denne sammenhengen var rettet mot ulike typer skinntyper og kvaliteter (og for øvrig ingen fellesnevnere med Vibekke Løkkeberg’s film med samme navn ? ).

Leather Master-gjengen hadde tatt seg god flid med å lage en flott presentasjon for oss, hvor til og med NSK-logoen var tatt inn på  «footer»-delen av presentasjonssidene (en artig og hyggelig gest). LM’s Fredrik ga oss her en god forelesning innenfor sitt fagfelt, mens Monika supplerte underveis. Dette var gode greier for NSK-gjengen som sugde til seg kunnskap og fulgte opp med gode spørsmål i tillegg til å nyte nytraktet kaffe, kaker og sjokolade.

De fleste av oss var også oppmerksom på at Jan Åge hadde levert inn et småslitent førersete fra sin Mazda MX-5 som et egnet objekt for reparasjon og fornying av skinn. Det lysebrune skinnsetet inngikk derfor i presentasjonen og økte forventningene til hvor stor forandring man egentlig kunne vente seg av en slik fornying. Som en god «siste akt» loset Fredrik oss opp igjen slik at alle kunne se hvordan halvparten av Jan Åge’s sete var blitt behandlet etter alle kunstens regler med rensing, reparasjon, farging og skinnimpregnering (andre halvdel av setet var uforandret for å vise forskjellen før/etter behandling). LM’s Fredrik ga oss her en praktisk leksjon på hva han hadde utført med setet og hvordan han hadde blandet fram en reparasjonsfarge som matchet originalfargen. Vi kan nok i sannhetens navn konkludere med at dette var et imponerende arbeid, som muligens kunne trigge en viss prestasjonsangst for Jan Åge som nå må utføre tilsvarende arbeid på resterende sete(r).

Om vi kunne sette opp en ønskeliste for Leather Master, så hadde det muligens blitt at de kunne starte opp en «verksted»-del av virksomheten, slik at vi kunne velge hvorvidt skinnbehandlingen skulle utføres hjemme i garasjen eller settes bort til profesjonelle ? 

Men enn så lenge er det ingen planer om å fungere som annet enn leverandør/grossist for alle som ønsker å benytte produktene, hvor bestillinger med letthet kan gjøres med bruk av LM’s hjemmesider, eller alternativt ta turen innom for kjøp og eventuelle tips. En liten «bonus» for NSK er at vi nå ligger inne med en fast rabatt på 10%.

Årets siste innemøte ble som vanlig en god og hyggelig opplevelse med gode føringer for neste års møter.

På vegne av NSK Trøndelag, så takkes det til Jan Åge og Hans Petter for et flott arrangert innemøte, samt takk til alle frammøtte for god stemning!

 

Skroll til toppen