Sensommertur – Åre (07.-08.09.2013)

Som erstatning for turen til NSKs landstreff som dessverre måtte avlyses grunnet liten interesse, ble en overnattingstur til Åre et populært arrangement denne flotte høsthelga.

Turen startet som planlagt fra Moholt lørdag morgen. Deltakere sluttet seg til bilrekken i løpet av den første timen, og da vi passerte riksgrensen var det 11 biler og 18 personer i følget. Fra Meråker forsvant skyene, temperaturen passerte godt over 20 grader, og det var bare store smil å se.

Etter en kort stopp på Storlien (og innkjøp av sigaretter), fortsatte vi mot Åre i nydelig og varmt vær.
Ankomsten til Åre var som planlagt, og første stopp var på Systembolaget, hvor det ble bunkret flytende varianter. Deretter kjørte vi til Holiday Club, hvor vi hadde avtale om oppstilling av bilene. Dette viste seg å bli et skikkelig blikkfang for de andre som bodde på hotellet.

Det var et ønske om at vi skulle unngå stress på turen. Lunsjen ble derfor inntatt på Twins i Åre sentrum, kjempegod servering.

Deretter hadde vi god tid til at vi kunne ta oss et glass, før mange av deltakerne tok et avslappende bad i poolen, med etterfølgende besøk i pool-baren.

God tid gjorde at alle møtte opplagt til kveldens treretters middag på hotellet. Klubben spanderte et lite glass før vi gikk til bords.
Nydelig mat, godt drikke, engasjerte deltakere, gjorde at kvelden ble helt topp. Mye frisk luft, gjorde at de fleste var i seng kl. 23:30.

Alle var friske og opplagte da vi gikk til en flott frokost søndag morgen, hvor vi hadde god tid til både kaffe, te, god mat og fortsatt prating.

Temperaturen og været var som dagen før, da vi sjekket ut fra hotellet og fortsatte tilbake hjemover på flotte sportsbilveger og utrolig natur. Vi hadde opprinnelig planlagt å ta en stopp ved Tännforsen, men da førerbil med styremedlem og sekretær snakket for mye, glemte disse å se på vegskilt, og plutselig var vi i Norge.
Derfor tok vi i stedet et stopp med kaffe på Stiklestad. Heldigvis hadde Jan noe Imsdal igjen, slik at vi kunne lage en liten Imsdalfoss, i stedet for Tännforsen.
Neste stopp var i Levanger, hvor vi på Backlund fikk super mat, etterfulgt av den tradisjonelle tradisjonen med kyss, klapp og klem.

Konklusjon: En flott tur og vi gir Jan H. Husby applaus for at alt ble helt topp.
NSK Trøndelag viser på nytt styrke.