Novembermøtet var lagt til Cylmo (Cylinder- og Motorservice) på Tunga, landets ledende firma innen motorreparasjoner. Oppmøtet var glimrende med 28 personer.
Innehaver Leif Kindseth startet møtet med å fortelle om, og vise frem, sin nyrestaurerte banebil, en Lotus Cortina med 1600-motor med en mengde HK. I historisk racing er det begrenset hva man kan sette inn av nymoderne deler, så det meste går ut på å ha så lav vekt som mulig. Et flott stykke arbeid, hvor alt var skiftet, aluminium – magnesium – vekt-vekt- vekt. Altså helt i samsvar med Colin Chapmans filosofi ”less is more”.
Vi gikk deretter inn og fikk se et imponerende lager av motordeler til all verdens biler. I tillegg fikk vi se det siste på markedet av maskiner som blir benyttet ved motorreparasjoner. Her gikk det på hundredeler av en millimeter. Imponerende at dette kun finnes i Trondheim. Ikke rart at de 13 ansatte aldri søker seg andre jobber før de blir pensjonister. Det må være utrolig inspirerende å jobbe et sted der sjef/eier er så entusiastisk og samtidig så faglig dyktig på det de ansatte jobber med.
Kaffe og kaker ble servert på et møterom, det var både overraskende og gledelig at så mange som 28 medlemmer hadde møtt opp. Dette er et antall nesten på høyde med de best besøkte utemøtene de siste årene.
En stor takk til Leif Kindseth, som tok oss gjennom en fagkveld som alle fant svært interessant. Formannen overleverte NSK-emblem som takk for velvillig mottagelse.
Til slutt nevner vi også at flere i NSK Trøndelag samt tilstøtende miljø er i ferd med å få klar biler til å starte i historisk racing neste år. Det blir spennende og følge med på framover.