Tilbake til hovedsiden
Hva er Norsk Sportsvogn Klubb
Terminliste
Bestill regalier
Lokalavdelinger
Merkeregistre
Styret
Medlemsfordeler
Innmelding
Kj�p/salg - markedssiden
Si din
mening i Luftfilteret!
Arkivet
(gamle artikler, bilder etc.)
Er det
sp�rsm�l til disse sidene s� ta kontakt med Inge Mauseth eller J�rn Innset
� NSK/Internet-red. 2001 |
|
Rudskogen
St. Hans
23.06.2001
Tekst: Raymond Baastad
Foto: Inge Mauseth
Video: J�rn G. Innset / �yvind Antila
Alternativ
St. Hansfeiring
For de fleste betyr 23. juni b�l,
b�tturer, grilling og lignende. For motorfrelste NSKere sto denne dagen 2001 i turtallets
tegn. NSK hadde bestemt seg for � leie Rudskogen denne dagen, og banetreff ble det til
gangs.
Dagen startet kl. 0800, og de f�rste medlemmene var allerede p� plass da. De kom ens
�rend fra Stavanger med 3 biler og hadde overnattet p� Rudskogen. S�nt kaller man
entusiasme!
Etter en liten halvtime med klargj�ring var alt klart for kj�ring, og det var tidlig
klart at dette kom til � bli en dag med stort oppm�te. I tillegg til v�re egne
medlemmer kom ogs� Ferrariklubben. Man kan si hva man vil om Enzos kreasjoner, men et mer
spektakul�rt syn enn 15 Ferrarier i kortesje er vanskelig � forestille seg. Noen biler
kjente vi fra f�r, men de aller fleste var nykommere i denne sammenheng. Nye biler og nye
ansikter er alltid velkommen. De fleste fikk ogs� pr�vd banen, og mange fikk nok en ny
opplevelse av sin fullblods italiener.
Andre interessante biler som dukket opp var Lotus 340R, Rolf Busch nye Ginetta
Ginetta G4 med Lotus TC motor som han gj�r klar for Roadsport Classic, Morten Larsens
Brabham, en Formel V, en Ford GT40 Replica og en Mallock. De fire sistnevnte er rene
bane/formelbiler, og disse fikk sine egne heat. I alt kom ca. 100 biler, hvorav 72 pr�vde
banen i varierende grad.
Den vanlig Roadsportgjengen var ogs� p� plass, og det er helt klart at Roadsport er en
klasse som best�r av sv�rt dyktige f�rere og uhyggelig raske biler, Uoffisielle
m�linger p� noen av disse bilene ga rundetider under 1:10:00, og for de som tviler:
Dette er fort. Det skjer ogs� en utvikling p� bilsiden: Petter Huuse har g�tt over til
ZETEC-motor, og etter hva vi kunne se, g�r det fortere enn i fjor. Geir �xseth har f�tt
lappet sammen sin Caterham etter fjor�rets kjempekr�sj, og han fikk den til alt overm�l
til � g� fort ogs�. Etter et par fors�k i alle fall.
P� tross av stor p�gang, forl�p dagen helt uten ulykker. En Ferrari Testarossa var
ubehagelig n�rme muren ved et tilfelle, men ellers forl�p det hele uten den helt store
dramatikken.
Tilbakemeldingene tilsier at alle hadde en bra dag p� Rudskogen, og NSK har planer om �
gj�re dette til en �rlig foreteelse. Vi ser fram mot et like vellykket arrangement neste
�r.
Video
Dette klippet viser diverse
biler p� Rudskogen (5 min. 37 sek.). F�lgende klipp er fra �yvind Antila:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Bilder
Her finner du enda flere bilder:
|