Hva er Norsk Sportsvogn Klubb Er det
sp�rsm�l til disse sidene s� ta kontakt med Inge Mauseth eller J�rn Innset |
![]() |
Racingaften
2001 Entusiastenes kveld Sigurd �pnet m�tet med � sp�rre hvor mange det var som husket tilbake til 1981 og de tre racersportsvognene som var lakkert i Quaker State sine farger. Det var Kai Roger Eriksen i Austin Healey Sprite, John Erik Skjefstad i Lotus Elite og Francis Horn i Austin Healey 100/4, mimret Sigurd. Men det var jo egentlig de tre sportsvognene som var rullet inn i auditoriet p� Norsk Teknisk Museum folk var kommet for � h�re om. Dessverre kunne nok flere funnet veien til NTM denne kvelden. Hvorfor det bare var de st�rste entusiastene er vanskelig � si, men mange gikk glipp av en kjempefin kveld! Ginetta G4 BMW M1 Locost-klassen Arild Lybeck er Mr Locost i Norge, og fortalte om klassen og bilen til et lydh�rt publikum. Han fortalte hvor enkelt det g�r an � bygge seg en. Lybeck holder til p� Ski og importerer disse byggesettene. Akkurat den bilen som var tilstede denne kvelden var den f�rste som ble bygget. Og det var det Kjell Aaen som hadde gjort. Det morsomme er at du i teorien kan vinne med den billigste og tape med den mest p�kostede. Han fortalte at bilen kunne kj�re p� 1.01 p� Rudskogen. Denne bilen hadde en 2-liters Abarth-motor og ble kj�pt av Truls Moholdt. Truls fremhevet det fine milj�et i klassen og fortalte at det n� er fullt mulig � f� en brukt sportsvogn i Locost-klassen for under 100.000. Clubman-racing Siste punkt p� m�tet var den tradisjonelle trekning av lodd, hvor klassiske sm�remidler fra Castrol og gaver fra Carozzeria Alfa var de popul�re premiene. Og helt til slutt rosinen i p�lsa: Sigurds velbrukte video med Porsche 917 og Derek Bell som kj�rer og forteller. En fantastisk video som vi h�per blir samme prosedyre ogs� neste �r! |